sâmbătă, 26 februarie 2011

Viaţa

 Vreau să încep de la citatul : "Tot ce e bun în viaţă este imoral,ilegal sau îngrasă." pe care nu ştiu cine l-a scris.
         Într-o oră de dirigenţie a venit un elev de la LMK să ne propună să fie DJ la banchetul nostru.După ce am terminat discuţia aceasta, i-am cerut să ne spună cum e la LMK, pentru că acolo aş vrea să mă duc.Pentru început ne-a spus aşa : "Aş vrea să spun că cel puţin 30% dintre cei care ajung la acest liceu, se apucă de fumat, dacă nu fumau deja.Pentru că... să ne gândim, cum e mai uşor să intri într-un grup decât prin fumat ?". Menţionez că el nu fumează. Cuvintele lui m-au impresionat, deşi ştiam deja situaţia asta.
       În urmatoarele zile, înainte să mă culc, mă tot gândeam la ce a spus.Oare o să mă apuc şi eu ? Încercam să mă imaginez punând gura pe o ţigara.NU ! Pur şi simplu nu pot să mă gândesc ce m-ar putea face să fac tâmpenia asta.Cât am crescut , doar tata fuma şi acum am ramas la ideea asta că doar el trebuie să fumeze, eu tot copil sunt şi voi fi.Plus că am nişte colegi [Bogdan/Laura] şi ne ambiţionăm între noi să nu ne apucăm de acest viciu.Şi lucrul ăsta mă ajută foarte mult.
      Urăsc oamenii care te provoacă să faci ceva şi dacă refuzi să te ia peste picior că "ai fost ţinut la respect"[Lipsă de inteligenţă = Babuini].Nu mi s-a întâmplat, dar am văzut/auzit.Adică mă, pnm, aproape că pot garanta că cel care a fost "ţinut la respect" o să ducă o viaţă mai bună decât acei oameni.
     Mă tot gândeam la un exerciţiu pe care l-am făcut într-o oră deschisă de civică, acum un an.Era vorba de trei candidaţi pentru preşedenţie cărora le erau prezentate calităţile unor persoane reale.Unui candidat îi erau prezentate doar calităţile[erou de război,admirator al călugărilor budişti[care nu omoară nici o fiinţă]] , în timp ce celorlalţi le erau prezentate defectele [unu fumase opiu în facultate,altul avea dosar penal] şi puţine calităţi [premiul nobel pentru literatură , pace] .Bineînteles că toţi copii au ales primul candidat, cel cu multe calităţi.Profesorul de istorie a început să zâmbească văzând asta. Profesoara de civică a ridicat foaia, şi ne-a rostit numele celor trei. Cel care fumase opiu era Franklin Delano Roosevelt,preşedinte SUA în  al II-lea război mondial ,celălalt era Winston Churchill, ministru englez . Şi cel de-al treilea, eroul de război, era... ghici: Adolf Hitler.Ne-am mirat cu toţii, şi profesorii au început să radă. 
   Această povestioară mă făcea să mă gândesc că dacă fac aşa pe-a "perfectu" o să ajung un nebun .În plus se mai adăugau şi încurajările colegului meu Dl. X[drepturi de autor ce pnm], cum că sigur o să mă apuc de fumat sau de narghilea în liceu.
   Mă rog scopul meu e clar, să nu mă apuc . Am început postul ăsta cu gândul la graffiti pe pereţi, care este contrar legii... Azi am pus mâna prima dată pe un tub.E ceva greşit ? Nu mi se pare cine ştie ce... nu la fel de grav ca fumatul.Voi ce credeţi ?


P.S : Scuzaţi postul lung. :D [multe gânduri]

7 comentarii:

  1. De fapt e mai grav cu graff'urile pentru ca daca te prind, patesti nu stiu ce cacat.
    In schimb daca te prind ca fumezi... nu-ti fac nimic.
    Dar daca te refereai la sanatate atunci e ok. Si iti admir taria de caracter cu care spui "Nu".

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu plăteşti mai mult decât dai pe ţigări 3 luni/4 luni. Şi îţi dai seama că dacă te prind o dată, a doua oară nu te mai prind .
    Mă rog , mi se pare mai nobil să desenezi decât să scoţi fum pe nas.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand tiam spus eu ca ,,sigur o sa te apuci de tigari sau de narghilea''???

    RăspundețiȘtergere
  4. Da shoby vrei sa incerci si tu ? Sau ai incercat deja ? :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci in concluzie, fumati legale. =))

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt multi cei care vor sa se integreze, dar sunt si mai multi cei care vor sa impresioneze.
    Cam 5% (eu inca spun ca e mult) din cei ce pleaca hotarati cu NU in fata fumatului/drogurilor, reusesc. Majoritatea se pierd pe drum.
    Iti admir curajul, sa vedem daca vei face parte din cei 5%.
    Si despre liceu, iti spun sa nu crezi pe nimeni. Ca sa stii adevarul, trebuie sa fii tu in liceu si sa vezi.

    RăspundețiȘtergere